Katon (w ogniu ukrycie) - element, którego techniki powiązane są z ogniem. Ninja mogą tworzyć ogniste kule. Niekiedy powstają różne mieszanki tych technik z białą bronią. Ten żywioł jest asem klanu Uchiha.
Techniki Ninjutsu opierają się na pięciu żywiołach: ogień, woda, wiatr, ziemia i piorun. Każdy z nich ma swoje mocne strony i zalety. Za najbardziej ofensywny żywioł uważa się Wiatr, zaraz po nim Ogień. Ziemia, Woda i Piorun to żywioły posiadający zarówno ofensywne jak i defensywne techniki, przez co są bardziej uniwersalne. Wszystko opiera się na naturze chakry, która jest przypisana każdemu ninja. Bardziej uzdolnieni shinobi potrafią zapanować nad dwoma żywiołami, zaś ci najlepsi umieją je nawet łączyć ze sobą. Przykładowo, łącząc żywioł wody i wiatru powstaje żywioł lodu. Taka sztuka jest zarezerwowana jednak tylko dla wysokiej rangi jouninów.
Techniki rangi D
Endan
Ranga: D Chakra: 20 x 1 kula Opis: Technika polega na wypluci z ust ognistej kuli, po wykonaniu odpowiednich pieczęci. Celnym trafieniem np. w szyję można tą techniką od razu pokonać przeciwnika. Technika Wymaga: 10 pkt. Kontroli Chakry
Kasumi Enbu no Jutsu
Ranga: D Chakra: 40 Opis: Jutsu polega na wypuszczeniu z ust łatwo palnego gazu, który przy najmniejszym kontakcie z ogniem (Iskra) eksploduję. Wybuch nie jest zbyt wielki ale precyzyjne wykorzystanie tej Techniki może nawet uśmiercić przeciwnika. Technika Wymaga: 10 pkt. Kontroli Chakry
Techniki rangi C
Housenka no Jutsu)
Rnga: C Chakra: 10 x 1 kula Opis: Ulepszona wersja endana. Dzięki lepszej kontroli chakry możemy "wstrzelić" kilka kul w krótkich odstępach czasowych. Co najczęściej powoduję dezorientacje przeciwnika. Housenka jest troszkę mniejsza od zwykłego endana i zadaje trochę mniejsze obrażenia. Technika Wymaga: 20 pkt. Kontroli Chakry
Goukakyuu no Jutsu
Ranga: C Chakra: 80 Opis: Technika polega na wydmuchnięci z samych płuc ognie doskonale zmieszanego z powietrzem zarazem tworząc wielką ognistą kule. Trafienie kończy się zgonem przeciwnika. Technika Wymaga: 25 pkt. Kontroli Chakry
Ryuuka no Jutsu
Ranga: C Chakra: 120 Opis: Wypuszczamy z płuc sporej wielkości słup ognie wyglądem przypominającego małego ognistego smoka. Technika jest dosyć potężna można nią skutecznie przygwojzdzić przeciwnika lub zmusić go do ucieczki w danym kierunku np. miejssu umieszczenie wybuchowych notek. Technika Wymaga: 30 pkt. Kontroli Chakry
Techniki rangi B
Haisekishou
Ranga: B Chakra: 140 Opiś: Technika identyczna jak Kasumi Enbu no Jutsu jedna sami możemy kontrolować moment wybuchu gazu. Wystarczy strzelić zębami by cały wydmuchnięty przez nas gaz zrobił spektakularne BOOM ;) Technika Wymaga: 45 pkt. Kontroli Chakry
Techniki rangi A
Gouryuuka no Jutsu
Ranga: A Chakra: 400 Opis: Technika polega na wydmuchnięciu z płuc dużej ilości powietrza przy pomocy odpowiednich pieczęci mieszamy ją z chakrą i tworzymy ogromny słup ognia. Uwaga.! Można nim dowolnie sterować. Technika Wymaga: 60 pkt. Kontroli Chakry
Techniki rangi S
Hibashiri
Ranga: S Chakra: 600 Opis: Wykonując odpowiednie pieczęcie tworzymy obok nas linie ognia które po chwili zwiększają się na wysokość kilku metrów. Możemy nimi dowolnie poruszać, by np. otoczyć nimi przeciwnika. Technika ta jest tak potężna za obronić się przed nię można tylko mocnym jutsu wodnym[Suiton]. Technika Wymaga: 75 pkt. Kontroli Chakry
Karyuu Endan
Ranga: S Chakra: 700 Opis: Shinobi zbiera w płucach jak największą ilość powietrza, wypełniają je do granic wytrzymałości, następni wypuszcza ja jako ogromny płomień który może rozwalić nawet duży budynek. Jego temperatura jest tak wysoko że może topić nawet tytan. Techniki można użyć też by podpalić Doryuudan. Technika Wymaga: 80 pkt. Kontroli Chakry
Zukokku
Ranga: S Chakra: 800 Opis: Technika polega na wypluciu ogromnego słupa ognia, który spali niemalże wszystko w otoczeniu jutsu. Technice można zapobiec jedynie bardzo mocnym wodnym jutsu. Technika Wymaga: 85 pkt. Kontroli Chakry
|